tele-tereur

telemarkt verkopers….. zou er een onnozeler beroep bestaan in Nederland? samen met de meubelboulevard meisjes moet dit hoog in de stupide lijst staan.

Dag in, dag uit hetzelfde praatje houden en leuren met spullen waar niemand op zit te wachten en die niemand nodig heeft.

Hinderlijk, lastig, irritant.  Echt iedereen in Nederland heeft enorm de schurft aan die tele terreur Dat die hele teleselling business nog niet eens zo stom is kwam ik van de week achter. Slinks en doortrapt is een beter woord.

Geheel per toeval kom ik er bij mijn vader achter dat zijn telefoon abonnement bij de KPN is opgezegd…. zijn vriendin weet van niks en pa uiteraard ook niet, hij dementeert en ik ben al blij dat hij mij kan bellen!!

KPN haalt mij uit mijn droom, Uw vader is benaderd door de concurrent…..  aha….typisch gevalletje van tele terreur!

Ik google wat rond over het web en de haren rijzen mij ter bergen. De reputatie van dit fijne bedrijf is op zijn zachts gezegd niet al te positief… ik kan wel zeggen een drama.

Ik val dan ook stijl achterover van mijn stoel als ik op de site een kopje zie “coulance regeling voor ouderen”  Ze zijn er schijnbaar wel mee bekend want ze besteden een heel hoofdstuk aan de kwetsbare groep ouderen van 72+  die “mogelijk niet de gevolgen kunnen overzien”…..Bel ze dan niet denk ik dan!! Ze kunnen in hun fijne register zien dat mijn vader 81 is…

Nu kan ik er niet vanaf, want ja de 10 dagen zijn voorbij, ik wijs ze fijntje op hun regeling. Ja dan moet ik wel met goede argumenten komen zegt de juffrouw….. eh ja 81….”een kwetsbare groep ouderen” zoals ze zelf al noemen…. lijkt mij al genoeg argument.

Willens en wetens een groep mensen bellen die je zelf als “kwetsbaar” aanmerkt. Ben je dan goed bezig? En ja ik weet ook dat niet elke 80 jarige seniel is, maar als een kwieke 80 jarige een ander abo’tje wil dan weet hij dat waarschijnlijk goed zelf te regelen

Dus ik weer op naar mijn vader,  uit proberen te leggen wat er gebeurt is….. ik dicteer hem een kort briefje en voel me triest als ik zie hoe onzeker hij naar de lijntjes kijkt en driftig zijn best doet goed te schrijven. Dan uitleggen dan ik echt zijn legitimatie moet meenemen om te kopieren…. Na heel wat kletsen ben ik een uur verder maar een briefje, handtekening en legitimatie rijker. Morgen nog maar bellen voor een doktersverklaring, dat ophalen, alles kopieren en aangetekend versturen……. Een paar uurtjes zoet met iets waar ik (en mijn vader) niet om gevraagd hebben! vooral aangetekend. Het verbaasd me dat je een verkoop van honderden euro’s wel via de telefoon mag doen, maar het ongedaan maken niet….. De juffrouw aan de telefoon gaat nergens op in en snauwt me toe dat ik moet schrijven en vooral veel handtekeningen overal op moet zetten en dan heel hard moet gaan zitten bidden of ze met hun hand over het hart willen strijken….. (ik geef toe…dat laatste zei ze niet….)

Nu maar hopen dat al mijn “bewijsstukken” voor hen een “terecht verzoek” is. Ook zo’n rekbaar en vaag begrip!

 

Het maakt me boos! En niet zozeer om die paar tientjes die het mijn vader misschien meer kost, maar om de mentaliteit die er heerst om die paar tientjes te verdienen!

En of de klant nou 28 is of 81 Wil je op deze manier je product verkopen? Maakt je dat trots? Heb je dan aan het eind van de dag eer van je werk. Ga je met een voldaan gevoel naar huis. Met een gevoel dat je mensen blij hebt gemaakt, dat je ze iets hebt gegeven waar ze blij mee zijn zijn?

Ik kan het me werkelijk waar niet voorstellen……

Daten

"Wat ga ik de jeugd van nu vertellen om hen de verzorgende van de toekomst te maken?" Juul gaat daten, speed-daten! En nee ik ben niet op zoek naar een nieuwe man. Er wordt ge-speed-date op het VMBO-GT. Op deze manier wil de school de leerlingen kennis laten maken met...

Kilometer-vreter

"Spotjes over meer bewegen zijn niet voor mij bedoeld, ik train 28 uur per week" Als verzorgende loop je heel wat kilometers op een dag. Ik heb ze nooit geteld, maar het zijn er veel.  Hoe vaak ga je de gangen niet op en neer omdat altijd net de achterste kamer belt,...

nummertjes plakken

mensen zorgen voor mensen, koesterhet contact, de client staat centraal, de regie in eigen handen haouden. Mooie kreten die laten zien dat we er naar streven om zo sociaal mogelijk onze zorg te bieden. Client gerichte warme zorg. Maar staat de client nog wel zo...

The other side

doe even je ogen dicht en ga heel even naar die other side... echt het is een wereld van verschil Het werken in de zorg is meer dan alleen het verzorgen van de clienten die op jouw afdeling zitten. Je krijgt ook te maken met familieleden van die clienten. Mensen met...

A real life soap

“Tegen de echte verhalen en het echte leven... daar kan geen soap tegenop”Veel van mijn collega’s hoor ik jammeren over het verdwijnen van hun geliefde soap. Na 25 jaar lief, leed, oorlog, vrede en sex is het gedaan met de personages. De intriges zijn uitgevochten en...

Van alle markten thuis

Leukopor is een geweldig en onmisbaar stuk gereedschap....De zorg is dynamisch! Er gebeurt van alles in hoog tempo. Ik draai inmiddels al een kleine 20 jaar mee in die zorg en ondanks het feit dat ik nog niet eens zo oud ben (of me oud voel) betrap ik me er zelfs al...

M/V in de zorg

M/V in de zorg

Florence Nightengale, Moeder Theresa, majoor Boshart... grote namen in de zorgVolgens mij is de zorg wel een van de meest rolbevestigende sectoren die er is. De vrouwen wassen de billen en de mannen draaien nieuwe lampen in. Ik heb wel mannen op de zorgvloer gezien...

Zuster kent u mij

Zuster kent u mij

In die paar woorden voelde ik ineens hoe belangrijk contact is  Waar ons eerdere moto "mensen zorgen voor mensen" was zijn we nu over gestapt op: "koester het contact" Een mooie kreet, maar wat houdt dat nu in voor jezelf als verzorgende? Rondom dit nieuwe moto...

Moodmakers

Moodmakers

Gezellig dat moet je zijn, dat kun je niet maken, mood, die zit van binnen en niet in een boekje Het is hot binnen Pleyade....moodmakers.... Ik kan het niet anders vertalen als "doe eens gezellig", en het verbaasd me enorm dat hier enorm veel tijd, scholing en...

De toekomst heeft de jeugd

De toekomst heeft de jeugd

Ik had het al eerder gezegd, de zorg verandert. En dat komt niet alleen door de veranderde inzichten van de verzorgende, maar zeker ook door deze generatie ouderen. Er vind een enorme verandering plaats in het bejaard zijn van nu. Waar we "vroeger" de mensen om 19.00...

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *